Wyjazd szkoleniowy na Mazury

W dniach 05-07.09.2014r. Region IPA Nowy Dwór Mazowiecki zorganizował
w miejscowości Ostrów Pieckowski na Mazurach w Ośrodku Szkolno-Wypoczynkowym integracyjno- szkoleniowy wyjazd dla członków Regionu, ich rodzin oraz sympatyków stowarzyszenia – w sumie 37 osób.

Wyjechaliśmy w piątek o 7:00 spod Komendy Powiatowej Policji w Nowym Dworze Maz. i w świetnych humorach ruszyliśmy w stronę Krainy Tysiąca Jezior. W pierwszej kolejności zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne w Świętej Lipce i wysłuchaliśmy krótkiego koncertu organowego. Następnie udaliśmy się do byłej siedziby Hitlera w Gierłoży - Wilczego Szańca.

Po przybyciu do ośrodka wypoczynkowego rozlokowaliśmy się w pokojach i po krótkim odpoczynku udaliśmy się na uroczystą kolację do której grał nam zespół muzyczny. W trakcie wieczoru ujawniło się kilka talentów wokalnych i tanecznych.

W sobotę po śniadaniu kol. Piotr Gubernat – ratownik WOPR Nowy Dwór Maz.
i żeglarz w jednej osobie poprowadził w formie wykładu, a następnie ćwiczeń praktycznych szkolenie z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej (resuscytacja) oraz ratownictwa wodnego. Ponadto w trakcie omawiania zachowań nad wodą poruszono również podstawowe wiadomości z zakresu żeglarstwa (budowa jachtów, takielunek oraz „podejście” do tonącej osoby). W trakcie ćwiczeń praktycznych wykonano symulację akcji ratowniczych z udziałem uczestników szkolenia. Dla rozluźnienia i podniesienia tężyzny fizycznej zorganizowano szybki turniej plażowej piłki siatkowej, którego pomysłodawcą i organizatorem był kol. Jarosław Czwak.

Tego samego dnia w godzinach popołudniowych udaliśmy się wszyscy do Kętrzyna, gdzie zwiedziliśmy średniowieczny Kościół Obronny oraz Zamek Krzyżacki oraz do Giżycka, gdzie tam z przewodnikiem zwiedziliśmy Twierdzę Boyen.

Wieczorem po powrocie do ośrodka czekało na nas ognisko i przysmaki z grilla. Przy dźwiękach gitary na której grał kol. Piotr Gubernat i śpiewie starych przebojów szybko mijał czas, a jeszcze czekała nas dyskoteka, której bohaterem został Przewodniczący Regionu kol. Jarosław Czwak.

Przez cały pobyt pogoda nam dopisywała i kilku kolegów zdobyło się na odwagę
i wykąpało się w jeziorze. W niedzielę w godzinach południowych niestety musieliśmy pożegnać gościnnych właścicieli ośrodka i ruszyliśmy w drogę powrotną do Nowego Dworu Maz.

Opracował : Piotr Gubernat

Zdjęcia : Jarosław Czwak

• DSC00397
  • DSC00317
  • DSC00461
  • DSC00346

Copyright 2024 IPA Mazowiecka Grupa Wojewódzka. All Rights Reserved.