IPA RADOM GOTUJE NA SŁOWACJI

Na zaproszenie Słowackiej Sekcji IPA Nowe Zamki i merostwa gminy Zemné delegacja Regionu IPA Radom wzięła udział w II "Betyárbogrács" - Międzynarodowym Konkursie Gotowania, który odbył się 11 czerwca 2016 r. w miejscowości Zemné – Słowacja.

Na imprezę wyruszyliśmy już nad ranem w piątek, 10 czerwca. Po drodze zwiedziliśmy malowniczą Bańską Bystrzycę, a wieczorem zameldowaliśmy się w hotelu w Nowych Zamkach.

W sobotnim turnieju IPA Radom reprezentowała czteroosobowa drużyna w składzie: Katarzyna i Mariusz Tkaczowie oraz Anna i Maciej Szlachetowie, a wspierało ją 26 członków i sympatyków Regionu Radom.

Już od rana na stadionie w Zemné, gdzie odbywały się zawody, swoje namioty rozbijały drużyny z Węgier, Słowenii, Czech, Rumunii oraz Słowacji. Drużyny zaczęły gotować o 9:00. Nasza drużyna przygotowała placki ziemniaczane, gulasz z jelenia oraz sos tzatzyki. Zawody w Zemné miały też inne cele. To doskonała okazja do zawarcia przyjaźni ponad podziałami granicznymi, rozwoju kontaktów kulturalnych, promowania regionów, w których mieszkamy. Tym razem – jako że członkowie Regionu IPA Radom to nie tylko radomianie - promowaliśmy region Grójecki i jego eksportowy produkt – jabłka.

Zawody zakończyły się o 13:00. Komisja oceniająca potrawy wystawiła nam ocenę wyróżniającą. Jednak największym uznaniem dla smaku naszych placków, gulaszu i tzatzyków było to, że wystawione na poczęstunek dla uczestników imprezy - zniknęły błyskawicznie.

Po zakończeniu zawodów do wczesnych godzin rannych trwała zabawa.

W drodze powrotnej do Polski zaplanowaliśmy zwiedzanie słowackiej stolicy. Bratysława jest jedną z czterech (obok Belgradu, Budapesztu i Wiednia) stolic położonych nad Dunajem. Okazało się też, że ma dość skomplikowaną siatkę dróg, bo przez kilkadziesiąt minut krążyliśmy po centrum nie mogąc się z niego wydostać. Emocje na trasie powrotnej wzmagał mecz Polska-Irlandia Płn na Euro 2016, którego nie mogliśmy oglądać, a fale radiowe skutecznie zasłaniały góry. Wygrana 1:0 zastała nas jeszcze na słowackiej ziemi, ale była na tyle krzepiąca, że jakoś udało nam się wytrzymać trudy niezwykle zakręconych ścieżek, jakimi wodził nas nasz kierowca w drodze do Radomia, która zdawała się nie mieć końca. Ale na szczęście miała - dotarliśmy o 3:00 już w poniedziałek.

Gorące podziękowania dla Panów Dariusza Piątkowskiego - Wicestarosty Powiatowego w Grójcu, Wojciecha Włodarskiego z firmy DREWMET Wojciech Włodarski i Adama Jędrzejczyka z firmy EWMAJ za pomoc w realizacji wyprawy naszej drużyny.

Tekst: Maciej Szlacheta, Krzysztof Kapturski

• Zemne2
  • Zemne_dyplom
  • Zemne7

Copyright 2024 IPA Mazowiecka Grupa Wojewódzka. All Rights Reserved.