Wyjazd do Bratysławy 12-15.07.2011

W dniach 12 – 15 maja 2011 roku Region IPA Radom zorganizował dla swoich członków i sympatyków wycieczkę do Bratysławy i Wiednia.

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy z Radomia i w godzinach południowych dotarliśmy do Bratysławy i z marszu ruszyliśmy zwiedzać miasto.
Wieczorem – po zakwaterowaniu w hotelu i kolacji, odbyło się tradycyjne spotkanie integracyjne.
Następnego dnia, po śniadaniu, wyjeżdżamy do Wiednia. W drodze sympatyczny pilot wycieczki przekazuje nam informacje o historii Wiednia, począwszy od rzymskiego obozu Vindobona, przez imperium europejskie Karola Wielkiego, panowania dynastii Babenbergów, ponad sześciowiekowe Habsburgów, aż do czasów współczesnych.
Wiedeń powitał nas piękną pogodą i atmosferą na pograniczu snu i rzeczywistości.
Zwiedzanie miasta rozpoczynamy od Prateru – ulubionego miejsca odpoczynku Wiedeńczyków, znanego na całym świecie już od czasów cesarza Józefa II /1766 r./ parku rozrywki. Niektórzy decydują się na przejażdżkę słynnym diabelskim młynem, aby z góry podziwiać miasto.
Potem udajemy się na spotkanie z panią przewodnik, Polką, od 30. lat zamieszkującą w Wiedniu i wspólnie zwiedzamy domy Hundertwassera, a następnie zimową rezydencję Habsburgów – Hofburg, prywatne apartamenty cesarza Franciszka Józefa i jego małżonki cesarzowej Elżbiety i oczywiście poświęcone jej, a otwarte w 2004 roku Muzeum Sissi.
Potem ulicami Kohlmarkt i Graben, pełnymi eleganckich sklepów i kawiarnianych ogródków, ale też mnóstwem zabytków udajemy się na Stephanplatz, gdzie wznosi się majestatyczny Stephandom – katedra świętego Szczepana – Męczennika, wizytówka Wiednia, zwana pieszczotliwie Steffl. Później już indywidualnie dalej zwiedzamy Starówkę, degustujemy pyszną kawę melange oraz tort Sachera.
Późnym wieczorem, pełni wrażeń wracamy do Bratysławy.
Następnego dnia wczesnym rankiem opuszczamy Bratysławę i udajemy się ponownie do Wiednia.
Zwiedzamy letnią rezydencję Habsburgów – Schonbrunn. Wspaniałe wnętrza pałacowe i ogromny Schlosspark o pow. 160 ha, ze wzgórzem Gloriette, fontanną Neptuna, sztucznymi rzymskimi ruinami, palmiarnią, pawilonem pustynnym.
Potem jedziemy na wzgórze Kahlenberg, z którego można nacieszyć oczy wspaniałym panoramicznym widokiem Wiednia i okolic, a nasz pilot opowiada historię odsieczy wiedeńskiej.
U podnóża Kahlenbergu zwiedzamy wioskę Grinzing, z jej winnicami, tłoczniami winogron, winiarniami i ogródkami winnymi oraz urokliwymi domkami.
Wracamy do centrum Wiednia i ponownie poddajemy się urokowi jego zabytków i majestatycznego piękna.
Po kolacji w lokalu prowadzonym przez dwie Polki, a słynącym z diabelskich żeberek i świetnego piwa, udajemy się w drogę powrotna do Polski.

Copyright 2024 IPA Mazowiecka Grupa Wojewódzka. All Rights Reserved.